باشگاه وبلاگنویسان شهرستان اسلام آبادغرب

انجمن وبلاگنویسان اسلام آبادغرب

باشگاه وبلاگنویسان شهرستان اسلام آبادغرب

انجمن وبلاگنویسان اسلام آبادغرب

انجمن وبلاگنویسان اسلام آبادغرب

کارخانه های موجود و بیکاری ادامه دار جوانان اسلام آباد غرب

وبلاگنویس اسلام آبادی | دوشنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۴، ۰۲:۰۷ ب.ظ

وبلاگ گروه مجازی مردمی اسلام آباد آباد نوشت:


کارخانه ای در غرب کشور در شهر اسلام آباد غرب که در سطح ملی آن را با نام  کرمانشاه می شناسند و تنها در میان مردم استان به کارخانه اسلام آباد غرب مشهور است  اما تنها اسم اسلام آباد غرب را به یدک می کشدکارخانه ای  که  وعده های ساخت و بهره برداریش زمانی نوید بخش کار  و درآمد برای تعدادی از جوانان این سامان بود اکنون که در پای  صحبت های جوانان دیار غریبش می نشینی از شرایط سخت و  چندرغاز حقوقی  و  گردی  و خاکی و...سخن به میان می آورند که آه را از نهانشان بریده است گویی  تاریخ باز در حال تکرار شدن است  انقلاب صنعتی و شرایط سخت کار و صنعت. به سایر مراکز و پروژه های  موجود و فعال در سطح شهرستان نیز که بنگری اوضاع و سهم  جوانان و بیکاران شهرستان  در آنها هم چنگی به دل نمی زند.

نیروی کاری که در شهرهای دیگر  غریبه  حساب می شوند امروز در دیار  غریب خود غریبه تر اند. و ساکنین دور افتاده ترین جاها بر آنها فرض تر و اولی تر. اما چاره چیست؟ از سر ناچاری مجبور به ماندن هستند و نظاره گر فرسودگی بدنی و روحی روز افزون خویش. و تمامی این  محنت ها را به جان خریده اند که پیام آور کیسه ی تهی و شرمندگی  برای فرزندان و همسر خویش نباشند.

این را به جرات می توانیم قسم بخوریم که این دیار در تمامی رشته ها دارای جوانان متخصص  و تحصیل کرده است اما میدان لازم به آنها داده نشده است جالب تر اینکه بیکاران این دیار حتی از  تصدی گری شغل آبدارچی  که نیاز به تخصص خاصی نیز ندارد نیز بی بهره اند و چایشان نیز رنگ و عطر غریبی دارد.

جوانانی که  دیگر نوید های منطقه وی‍ژه و پتروشیمی و هزاران کارخانه دیگر شاید آرامشان نکند و ترس از آن دارند که  باز هم  این مراکز وام گیر اسلام آباد غرب و  اشتغال جوانانش باشند و  در   آخر سهم خود را از اشتغال  این دیار نپردازند.امید است که چنین نگردد.


  • وبلاگنویس اسلام آبادی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی