باشگاه وبلاگنویسان شهرستان اسلام آبادغرب

انجمن وبلاگنویسان اسلام آبادغرب

باشگاه وبلاگنویسان شهرستان اسلام آبادغرب

انجمن وبلاگنویسان اسلام آبادغرب

انجمن وبلاگنویسان اسلام آبادغرب

خیز بزرگ مغازه‌ داران و دست فروشان برای فتح پیاده روهای اسلام آبادغرب

وبلاگنویس اسلام آبادی | پنجشنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۵، ۰۳:۰۰ ب.ظ

پایگاه خبری همراه رهبر : پیاده روهای اصلی شهر اسلام آبادغرب در قرق بساط دستفروشان و کسبه هایی است که عرصه را برای شهروندان تنگ کرده اند و حقوق شهروندی را زیرپا می گذارند.

http://hr0834.ir/wp-content/uploads/2016/06/222222222222.jpg


در کنار تمام معضلات شهر اسلام آبادغرب، مشاغل کاذب نیز باری بر دوش این شهر شده اند، بساط دستفروشان دوره گرد در خیابانها، و پیاده‌روها پهن شده و اماکن عمومی شهر به ویترین دستفروشان تبدیل شده است.  بساطش را پهن کرده است کف خیابان ، رهگذران به سختی از پیاده روی باریک عبور می کنند . دو،سه مشتری هم که دور بساطش جمع می شوند دیگر مسیر بند می آید و عابران باید از خیابان مسیرشان را ادامه بدهند . 

غروب ها ،خیابان های شلوغ پر می شود از بساط دستفروشانی که  در یک نقطه دستفروشی می کنند .  گاهی مغازه داران هم بخشی از خیابان را به اشغال خود در می آورند . نیمی از اجناسشان در خیابان است و بخشی داخل مغازه  پیاده رو به  تسخیر خود درآورده اند.  جوی آب هم زباله دانی این مغازه داران است . 

اما بر اساس قانون سد معبر در پیاده روها خلاف قانون است .  بر اساس اصل ۹ ماده ۹۶ تبصره ۶ کتاب مجموعه قوانین و مقررات شهرداری ها اراضی، کوچه ها، میدان ها، خیابان ها و معابر عمومی واقع در محدوده هر شهر، ملک عمومی محسوب شده و تعرض در این معابر، تخلف تلقی می شود و می بایست شهرداری ها با متخلفان برخورد کنند.

همچنین بر اساس تبصره ۱ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها، سد معابر عمومی و اشغال پیاده روها و استفاده غیر مجاز از آنها، میدان ها، پارک ها و باغ های عمومی برای کسب و سکونت ممنوع است.

بند ۲۰ همین ماده از قانون تاکید می کند که شهرداری ها موظفند با مشاغل مزاحم یا تاسیس اماکنی که به نحوی موجب مزاحمت شهروندان باشد، برخورد کنند. 

تسخیر بخش بزرگی از پیاده روهای شهر اسلام آبادغرب به ویژه در هسته ی مرکزی این شهر موجب شده است به غیر از آزار مردم این شهر بسیاری از مسافران و افرادی که وارد این شهر می ‌شوند در نخستین نگاه به آشفتگی مبلمان شهری و عدم قوانین و مقررات در این خصوص پی ببرند.  امیدواریم مسولان امر فکری متناسب با نام اسلام آباد برایر آبادانی این شهر انجام دهند.

منبع: همراه رهبر

http://hr0834.ir/wp-content/uploads/2016/06/33333333333.jpg


http://hr0834.ir/wp-content/uploads/2016/06/11111111111111111111.jpg

 

  • وبلاگنویس اسلام آبادی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی