باشگاه وبلاگنویسان شهرستان اسلام آبادغرب

انجمن وبلاگنویسان اسلام آبادغرب

باشگاه وبلاگنویسان شهرستان اسلام آبادغرب

انجمن وبلاگنویسان اسلام آبادغرب

انجمن وبلاگنویسان اسلام آبادغرب

حکایت مدیران پرمدعا و مقام اول بیکاری در کشور

وبلاگنویس اسلام آبادی | چهارشنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۵۰ ب.ظ


 

" کرمانشاه به تنهایی همچنان مقام اول بیکاری  در کشور  رادر اختیار دارد ".

 

کرمانشاه یکی از کلان شهرهای قدیمی ایران است  که پیدایش آن به   دوران سده چهارم میلادی  بر می گردد و پایتخت دوم ایران در زمان ساسانیان بوده است.

 

با اینکه در چهار راه دو محور شمال به جنوب و خاور به باختر قرار دارد و اثار  باستانی  گرانبهای همچون طاق بستان ، [نتیجه تصویری برای بیکار در استان کرمانشاه] پارینه سنگی ها، نوسنگی ها ، طاق گرا ، تندیس هرکول ،قلعه یزدگرد ،تکیه ها و مساجد و صدها اثر دیگر در خود جای داده است ، ولی متاسفانه به تنهایی سالهاست مقام اول بیکاری در کشور را یدک می کشد.



 

حال سوال این است ایا بیکاری پدیده ای است که جرقه ای و جهشی وارد این استان شده و فراگیر و گسترش پیدا کرده است ؟

 

ایا دست مایه های همچون جنگ تحمیلی بهانه ای برای مشکلات عدیده  این استان وعامل تخریب کننده خسارات مالی و جانی بر پیکره زخمی آن است ؟ مگر خوزستان، ایلام و کردستان در جنگ نبوده اند !!!!

 

فرار سرمایه و عدم جذب ان در طول سالهای گذشته ، راکد ماندن پروژهای این استان ،استفاده ناصحیح از ظرفیتهای بخش کشاورزی، رکود بخش صنعت و نداشتن مهارت در بین بیکاران  از دلایل بیکاری لجام گسیخته در استان کرمانشاه است.

 

کرمانشاه از لحاظ ظرفیت اشتغال با توجه به موقعیت جغرافیایی یکی از توانمندترین مناطق کشور است ولی عدم استفاده از این ظرفیت ها باعث هرزه رفتن آنها و تلف شدن عمر جوانان این استان و به بیکاری سپری شدن این گنجنیه ها گرانبها  گردیده است.

 

چهار فصل بودن کرمانشاه ، اب کافی و زمین های حاصلخیز، اگر تدبیر صنایع تبدیلی بدنبال داشت !!؟.

ظرفیت گردشگردی و ایجاد فرصتهای شغلی پتانسیل های در اختیار این استان قرار داده است که اگر بهره برداری درستی از ان میشد. !!؟ کرمانشاه به چنین معضل شومی  دچار نمی گردید.

 

مرز مشترک با عراق و فرصت های بالقوه این اشتراک نیز نتوانسته است بخش صعنت این استان را درمان کنند و زخم های ناسور بیکاری همچنان بر پیکره آن نمایان است و استان کرمانشاه هنوز صنعتی بحساب  نمی اید.

 

در طول سالهای گذشته و بهنگام معارفه بیشتر استانداران  کرمانشاه همیشه بر  واژه وحشتناک بودن بیکاری در استان تاکید داشتند ، نمایندگان استان در وعده های تبلیغاتی خود بر رفع این معضل پافشاری می کنند ولی ماحصل این همه حرف و وعده هر ساله کسب عنوان برتری و مقام اولی کرمانشاه در بیکاری کشور است.

 

در پایان باید  متذکر شویم کرمانشاه شایسته چنین معضلاتی نبوده و نیست ، جناب استاندار، مدیران، نمایندگان و دست اندکاران کشوری در برابر عظمت و بزرگی این مردم مسئولند و باید وام دار انها باشند.

 

باشد که با نوشتن چنین دردنامه هایی قدمی هر چند کوچک در راه رفع مشکلات این استان برداشت.

 

 


  • وبلاگنویس اسلام آبادی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی